بیماری آلزایمر به بیماری فراموشی نیز مشهور است و زالو انداختن یا همان زالو درمانی تاثیر بی نظیری بر درمان این بیماری دارد.
جالب است بدانید که مویرگ های بخش حافظه مغز باریک ترین مویرگ های بدن است و کوچک ترین اختلال در ترکیب خونی بر این بخش از مغز تاثیر زیادی می گذارد.
در کسانی که به بیماری الزایمر و یا بیماری ام اس مبتلا می شوند بر اثر تولید لخته های خونی بسیار بسیار ریز که دانشمندان معتقدند در قلب تولید می شود با وارد شدن به این مویرگ ها مسیر خون رسانی به سلول های خاکستری این بخش مغز را دچار اختلال می کند.
گاهی مسیر یک مویرگ مغزی کاملا مسدود می شود و سلول هایی که با این مویرگ تبادل مواد غذایی و اکسیژن می کردند مجبور می شوند با خاصیتی به نام اسمز از سلول های مجاور خود این مواد غذایی و اکسیژن را بگیرند و مواد زائد خود را از طریق همسایگان خود دفع کنند.
این حالت سبب بروز اشکال در حافظه فرد می گردد و یا اصطلاحا فرد دچار فراموشی می شود.
بزاق زالوی طبی دارای صد نوع ماده تاثیر گذار بر خون انسان است که برای درمان این بیماری بسیار موثر است.
انزیم هیستامین با گشاد کردن مسیر رگها و مویرگ ها سبب ایجاد فضای بیشتر برای عبور خون می شود.
دو هورمون هپارین و هیستامین با رقیق کردن و روان کردن خون در به جریان افتادن خون در بدن اثار بی بدیلی دارند.
انزیم الاستاز با حل کردن مجدد لخته های خونی و برگرداندن ان ها به جریان گردش خون به مرور زمان باعث از بین رفت کامل اثار آلزایمر در بیمار می شود.
توجه کنید که این خواص درمانی زالو مختص به گونه زالوی سبز هیرودومدیسینالیس می باشد و حتما می بایست از این نوع زالو در زالودرمانی استفاده شود تا نتیجه بخش باشد.