طب سنتی -زالو درمانی - حجامت - بادکش - ماساژ درمانی - زنبور درمانی - طب سوزنی - گیاه درمانی

انتخاب یک زالوی مناسب

 زالوها فواید بسیار زیادی برای سلامتی داشته و روشی منحصر به فرد در پزشکی هستند. زالوها شوک سریع و شدیدی درسطوح مختلف به بدن وارد مینماید. برای اینکه زالو بتواند در عملکرد خود توجه مناسب را به ما داشته باشد، ما نیز باید همه واقعیت های لطیف و حساس در ترکیب بدنی آنها را مورد توجه قرار دهیم. بنابراین دانستن چگونگی انتخاب یک زالوی تندرست و مراقبت شایسته از این موجودات کوچک بسیار مهم است. زالوها را فقط از مراکز تخصصی دارای مجوز تکثیر و رشد زالوهای پزشکی تهیه نمایید.

خرید زالوهایی که از طبیعت گرفته شده اند مخاطره آمیز است، زیرا علاوه بر کمک به نابودی آنها  زالو های تهیه شده از محیط طبیعی ممکن است با آلاینده های طبیعی مانند فاضلاب های شیمیایی تشعشعات و...آلوده شده باشند. این مسئله ممکن است از قدرت درمانی آنها کاسته وحتی وضعیت بیمار را بدتر نماید.

معمولا زالوی پزشکی (hirudo medicinalis) بهترین انتخاب است. از طرفی زالوهای رایج درمانی (hirudo officinalis) برای برخی بیماریهای خاص مناسب تر است، زیرا گزش عمیق تری داشته و خونریزی بیشتری را موجب میشود (گرچه زمان بیشتری را برای اتصال به پوست لازم دارند). هنگام تهیه زالو همیشه به سن، اندازه و وضعیت سلامتی آنها توجه کنید . با دقت رفتار آنان را در ظرف شیشه ای مشاهده نمایید. زالو هایی که در کف دراز کشیده اند یا آنهایی که به شکل دایره یا گوی حلقه شده اند را انتخاب نکنید .

گاهی زالوها به حالت کاملا کشیده یا به شکل درهم پیچیده استراحت میکنند . برای تشخیص این مطلب که آنها بیمارند یا استراحت میکنند، آب را به آرامی به حرکت درآورده و آنها را در حین حرکت مشاهده کنید. زالوهای گرسنه و سالم، تقریبا بلافاصله شروع به شنا کرده و با انرژی زیاد به اطراف حرکت میکنند.




آناتومی زالو

اکسژن رسانی به زالو

زالو درمانی و دیابت

۹۷/۰۱/۰۵ موافقین ۰ مخالفین ۰
کارشناس طب سنتی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی