طب سنتی -زالو درمانی - حجامت - بادکش - ماساژ درمانی - زنبور درمانی - طب سوزنی - گیاه درمانی

۲۹ مطلب در مهر ۱۳۹۶ ثبت شده است

زالو درمانی در غرب

زالو درمانی در کشورهای پیشرفته غربی جایگاه شناخته شده ای پیدا کرده است. در کشورهای اروپایی و آمریکا عمدتا از زالو برای این موارد استفاده می شود:

*          تولید کرم های آرایشی

*          به کارگیری پس از عمل های پیوند برای ترمیم

*          به کارگیری پس از جراحی های پلاستیک برای ترمیم

*          به کارگیری پس از جراحی های قلب جهت رقیق کردن خون بیمار

*          درمان واریس

تقویت سیستم ایمنی

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
کارشناس طب سنتی

برخی از کاربردهای درمانی و بهداشتی زالو ذیلا آمده است:

*          ‌درمان بیماری های مفصلی

*          ‌درمان انواع سردرد

*          درمان بیماری های قلبی

*          ‌درمان واریس

*          ‌استفاده از زالو پس از پیوند اعضا

*          ‌استفاده از زالو در جراحی های پلاستیک

*          ‌کاربرد در زیبایی

*          ‌درمان ناباروری جنسی و افزایش قوای جنسی

*          ‌درمان بیماری های مغزی

*          ‌درمان بعضی از بیماری های عفونی

*          درمان عفونت چشم و گل مژه

*          درمان عفونت سینوس ها و سینوزیت مزمن

*          درمان کیست و عفونت پستان ها

*          درمان غده های عفونی زیر پوست

*          ‌درمان بیماری های پوستی

*          ‌درمان آسم

*          درمان زخم معده

*          درمان کولیت

*          درمان پروستاتیت

*          درمان التهابات کبد و کیسه صفرا

*          درمان گاستریت

*          درمان همورویید

*          درمان اسپاسم عضلانی

*          درمان نازائی

*          درمان آدنوم پروستات

*          درمان بواسیر

*          درمان الکلیسم

*          کمک به ترک اعتیاد به مواد مخدر 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
کارشناس طب سنتی

تاییدیه اداره مواد غذایی و دارویی آمریکا برای استفاده از زالو

اداره مواد غذایی و دارویی یا F.D.A) Food and Drug Administration) یک اداره و سازمان اجرایی است که بر مراحل ارزیابی داروها در ایالات متحده آمریکا نظارت می کند و موافقت اصولی برای داروهای جدید به بازار را صادر می کند. گستره کار F.D.A شامل مواد غذایی و نیز ابزار و وسایل مورد استفاده در درمان می باشد. چنانچه موثر و بی خطر بودن دارویی برای یک کاربرد خاص، با آزمایشات کافی تایید نشده باشد، داروی فوق نمی تواند وارد بازار فروش شود. زمانی که یک دارو برای مطالعه بر روی انسان تایید می شود یا زمانی که مورد تایید برای فروش قرار می گیرد، مراحل متعددی را طی کرده است که عبارتند از:

*          بررسی اطلاعات موجود در برنامه ها و مطالعات بالینی.

*          انجام مطالعات مربوط به سمیت حاد و کمتر از حاد دارو.

*          انجام آزمایشات مربوط به تعیین بی خطر بودن مصرف مزمن دارو.

*          بررسی اطلاعات مربوط به ترکیب، منشاء دارو یا وسایل و ابزار دارو.

در صورت کامل بودن اطلاعات پایه و اولیه، تقاضانامه برای اجازه ورود داروی جدید به بازار تنظیم می شود که این تقاضانامه اغلب حاوی صدها نسخه از گزارش کامل تمام اطلاعات مربوط به کاربرد بالینی می باشد. تصمیم به تایید دارو توسط F.D.A ممکن است سه سال یا بیشتر طول بکشد. در ژوئن 2004 میلادی اداره مواد غذایی و دارویی آمریکا، ورود زالو به بازار جهت مصارف پزشکی را مورد تایید قرار داد. اولین کاربرد مورد تایید زالو در طب کنونی، کاربری به عنوان یک ابزار پزشکی بود. بنا به تعریف، وسیله یا ابزار پزشکی شامل مواردی می شود که برای تشخیص، علاج، درمان علامتی، پیشگیری یا تسکین یک بیماری یا وضعیت خاص موثر است و عملکرد یا ساختار بدن را تحت تاثیر قرار می دهد و در ضمن این ابزار می بایست از طریق یک واکنش شیمیایی یا متابولیزه شدن، تاثیر بگذارد. F.D.A بعد از بررسی های انجام شده و طی مراحل فوق الذکر و با رعایت اصول اثربخشی (efficacy) و ایمنی (safety)، کاربرد زالو در جراحی ها را مورد تایید قرار داده است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
کارشناس طب سنتی

نحوه زالو انداختن

نحوه زالو انداختن: زالو انداختن از جمله روشهایی برای درمان بسیاری از بیماری هاست که نه تنها در ایران بلکه در جهان نیز قدمت زیادی دارد و هم اکنون پزشکان زیادی از زالودرمانی برای بیماری ها استفاده می کنند. جالب است بدانید که اوضاع زالودرمانی و همچنین خریدو فروش زالو نیز در اروپا و آمریکا بهتر است و قیمت خرید زالو و همینطور قیمت فروش زالو در کشورهای دیگر از ایران بیشتر است. با اینکه ایرانی ها جزء اولین افرادی بودند که از زالودرمانی استفاده می کردند. در حالی که با زالودرمانی بسیاری از بیماری ها مداوا می شوند اما با درست عمل نکردن در هنگام زالوانداختن نه تنها نتایج خوبی نمیگیریم بلکه باعث صدماتی نیز می شود. بنابراین در این مقاله نحوه زالوانداختن شرح داده شده است تا راهنمای اشخاصی باشد که قصد زالودرمانی دارند.بهترین زمان برای زالوانداختن اوایل فصل بهار می باشد و در این زمان نتیجه ی بهتری حاصل می شود. ولی زالودرمانی در تابستان و فصول گرم خیلی توصیه نمی شود زیرا در این فصل زالوها به علت دمای بالای محیط خیلی سرحال نیستند و تمایل به گزش ندارند.

نحوه زالو انداختن

ابتدا برای احتیاط بیشتر مخصوصا برای افرادی که تجربه زیادی در زالودرمانی ندارند توصیه می شود دستکش یک بار مصرف دست کنند. زالو را در دستتان بگیرید و سر زالو را روی محل مورد نظر قرار دهید و انگشت اشاره یا شصت را جلوی سر زالو قرار دهید تا زالو را تحریک به گزش محل مورد نظر کنید. روش دیگر این است که می توانید زالو را روی یک دستمال تمیز و یا گاز استریل قرار دهید و دستمال را برگردانید تا زالوها روی موضع قرار بگیرند.

قبل از زالودرمانی نیز دقت کنید که پوست محلی که زالو را می خواهید روی آن قرار دهید نرم باشد و برای این کار می تواند نیم ساعت پوست را در آن ولرم قرار دهید. پوست خشک مانع تحریک زالو ها می شود.

 

جهت کسب اطلاعت بیشتر به آدرس کانال ما https://telegram.me/zohoorleech  مراجعه کنید

همچنین میتوانید کلمه زالو را به شماره 10008590 ارسال کنید

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
کارشناس طب سنتی

سختی آب

سختی آب

سختی بطور عمده بر اساس دو فلز کلسیم و منیزیم سنجیده می‌شود. بطور کلی عوامل سختی کاتیون‌ها می‌باشند. یون‌هایی مثل آلومینیم، آهن، منگنز و روی در سختی آب شرکت می‌کنند ولی کلسیم و منیزیم به مقدار زیاد وجود دارد و کاتیون‌های دیگر یا وجود ندارند یا به مقدار خیلی کم هستند. سختی کربناتی، بخشی از سختی آب است که به وجود کربنات ها و بی کربنات های کلسیم، منیزیم، آهن و در آن مربوط است. سختی غیر کربناتی، بخشی از سختی آب است که از نمک های انحلال پذیر دیگر غیر از کربنات ها و بی کربنات ها یعنی سولفات ها، کلرید ها، نیترات های کلسیم، منیزیم، آهن موجود در آب ناشی می شود.

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
کارشناس طب سنتی

زالو انداختن روی زانو (درمان آرتروز با زالو )

حدود ۶۰۰ نوع زالو در سراسر جهان شناخته شده که فقط ۱۵ نوع آن به عنوان زالوی دارویی در درمان آرتروز و بیماری های دیگر مورد استفاده قرار می گیرد.

مفصل آرتروز ابتدا پاکسای می شود سپس زالو های طبی روی مناطق دارای مشکل قرار می گیرند.(مزیت پرورش زالوی طبی) این یک فرآیند ساده و طبیعیست و حسی مشابه نیش پشه دارد، زیرا زالو یک بی حس کننده طبیعی را ترشح می کند. زالو داری یک فرآیند طبیعی است که خون آلوده را از بین می برد و در عین حال، اجزای درمانی و آنزیم ها را از بزاق خود آزاد می کند، زالو با تأثیر مواد درمانی و آنزیم ها موجب کاهش التهاب  و درد مفصل می شود.

زالو های طبی حدود یک ساعت (زمان می تواند متغیر باشد) برای درمان بیماری، زمان لازم دارند. بیماران در طول پروسه درمان، احساس آرامش دارند. بعد از زالو درمانی، منطقه نیش، پاکسازی می شود.
به طور متوسط هر ۶ تا ۸ ماه در صورت لزوم، بهتر است که زالو درمانی تکرار شود. بهبود درد و التهاب مفصلی روز بعد از زالو درمانی مشاهده می شود. نه تنها راهی آرام برای درمان آرتروز بوده بلکه قرن هاست که درمان جهانی محسوب می شود.

 

جهت کسب اطلاعت بیشتر به آدرس کانال ما https://telegram.me/zohoorleech  مراجعه کنید

همچنین میتوانید کلمه زالو را به شماره 10008590 ارسال کنید

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
کارشناس طب سنتی

پرورش زالو در خانه

آموزش پرورش زالو در خانه: امروزه شغل پرورش زالو و آموزش پرورش زالو در دنیا علاقه مندان زیادی را به خود جلب کرده است. دلایل جذب شدن به این حرفه متعدد است اما از عمده دلایل آن می توان به سود بسیار خوب و درآمد بالای این حرفه و بازار فروش بسیار خوب آن اشاره کرد.درپرورش زالو در خانه به راحتی می‌توان در گل همراه زالو، زالو را در یخچال در دمای ۷ درجه سانتیگراد بیش از یک ماه نگهداری نمود بدون اینکه هیچ‌گونه آسیبی به زالو و قدرت مکندگی آنها وارد گردد. البته شایان ذکر است پس از گذشت مدت زمان یک ماه حتماً گل تعویض گردد زیر زالو به خاطر پوست‌اندازی که دارند به نوعی از خود لعاب پس می‌زنند که باعث از بین رفتن شرایط مناسب نگهداری زالو در آن بستر می‌گردد. همچنین رطوبت گل در گونی نخی که در آن گزارده می‌شود باید به نحوی باشد که آب از گونی چکه ننماید و همچنین گونی خشک نباشد.

چنانچه در یخچال در بطری نگهداری شود و بستر نگهداری آب باشد، بهتر است هر ۴ روز یکبار آب بطری تعویض گردد و ابعاد بطری بستگی به اندازه و تعداد زالو دارد.

برای داشتن یک کارافرینی موفق و پر سود ابتدا نیاز است تا تمام اصول و تکنیک های تولید و پرورش زالوی طبی را بصورت کامل اموزش ببینید.تولید و پرورش زالوی طبی یک شغل جدید و بسیار پر سود است و نه احتیاج به مکان خاصی دارد و نه نیاز به دستگاه های گران قیمت دارد.

این شغل بر خلاف بسیاری از مشاغل نه سروصدایی دارد و نه ایجاد بوی ازار دهنده برای همسایگان می کند و در نوع خود یک تولید پر سود و کم هزینه است. با خرید وسایل بسیار ساده در ابتدای تولید شما می توانید تا سال ها از ان ها استفاده کنید و این هزینه ها از مرتبه دوم تولید به بعد از مخارج شما کاسته شده و این امر موجب می شود تا سود کار شما تا چندین برابر افزایش پیدا کند. اگر علاقه مند به آموزش پرورش زالو هستید، شرکت زالو ظهور با اساتید مجرب آماده ارائه هرگونه راهنمایی و آموزش پرورش زالو است.

 

جهت کسب اطلاعت بیشتر به آدرس کانال ما https://telegram.me/zohoorleech  مراجعه کنید

همچنین میتوانید کلمه زالو را به شماره 10008590 ارسال کنید

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
کارشناس طب سنتی

داروها و مواد بهداشتی تهیه شده از زالو

بدن زالو حاوی پروتئین های متعددی است که خواص درمانی و بهداشتی زیادی دارن. به همین علت ،از زالو داروها و مواد بهداشتی متعددی استخراج می شود.

موارد زیر نمونه هایی از این داروها و مواد است :

1.هیرودین :این ماده به واسطه ی خاصیت ضد انعقادی و خواص دیگرش به مقدار زیاد تولید و عرضه می شود.

2.کرم زالو:خواص درمانی و بهداشتی زیادی دارد، یکی از موارد، رفع ناتوانی های جنسی است .

3.روغن زالو:مصارف متعدد درمانی و بهداشتی دارد .

4.اسپره زالو:از این اسپره برای درمان خستگی و کوفتگی عضلانی استفاده می شود.

5.عصاره زالو:برای دفع استرس بکار گرفته می شود.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
کارشناس طب سنتی

زالو انداختن روی کمر

قدرتمند ترین روش درمان دیسک گردن، دیسک کمر و سیاتیک بدون جراحی

 

بهترین مرکز درمان کننده دردهای سیاتیک، دیسکو پاتی و آسیبهای نخاعی.

رالو درمانی دیسک و سیاتیک  با پاکسازی مسیر عصبی موجب بهبود خونرسانی عصب سیاتیک، برطرف کردن فشار روی نخاع میشود. تنگی کانال را بر طرف می سازد.آنزیمهای زالو نیز موجب تقویت عملکرد عصب می شود.

 

 

جهت کسب اطلاعت بیشتر به آدرس کانال ما https://telegram.me/zohoorleech  مراجعه کنید

همچنین میتوانید کلمه زالو را به شماره 10008590 ارسال کنید


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
کارشناس طب سنتی

خواص زالو درمانی برای پوست

زالو به دلیل آنزیم های فوق العاده ای که از طریق بزاق ترشح میکند باعث شفافیت و زیبایی پوست شما می شود.

البته تعداد زالو و نحوه زالو انداختن نیاز به آموزش دارد که در کانال تلگرامی طب سنتی ظهور آمده است.

اما با توجه به پیشرفت تکنولوژی بسیاری از فرآورده های تهیه شده از زالو نیز تحت استاندارد به صورت روغن و یا پماد نیز  وجود دارند که در برخی موارد تجویز میگردد.  در حال حاضر همانطور که در مطالب گذشته توضیح دادیم ، درمان با زالو و فرآورده های آن کاملا علمی تایید شده است اما در برخی درمان ها مستقیما از خود زالو و در برخی موارد از آنزیم های موجود در بزاق زالو که بوسیله علم بزشکی استخراج میشود استفاده میگردد. پس مانند هر داروی دیگری زیاده روی و یا استفاده نابجای آن میتواند مضر باشد .

این نوع درمان حتما باید زیر نظر پزشک متخصص صورت گیرد

جهت کسب اطلاعت بیشتر به آدرس کانال ما https://telegram.me/zohoorleech  مراجعه کنید

همچنین میتوانید کلمه زالو را به شماره 10008590 ارسال کنید

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
کارشناس طب سنتی