طب سنتی -زالو درمانی - حجامت - بادکش - ماساژ درمانی - زنبور درمانی - طب سوزنی - گیاه درمانی

۳۳ مطلب در آبان ۱۳۹۶ ثبت شده است

زالو درمانی قلب

زالو درمانی برای بیماران قلبی یکی از بهترین روش ها است که شما عزیزان را به خواندن مطالب زیر دعوت میکنم

لازم به ذکر همه موارد درمانی مطرح شده در این وبلاگ میبایست زیر نظر پزشک متخصص طب سنتی صورت بگیرد

فشار خون بالا، استعمال دخانیات، چاقی، مصرف بی رویه کربوهیدرات ها، فشارهای هیجانی از جمله عوامل موثر در بروز گرفتگی عروق کرونر هستند. در این مشکل، ضخامت دیواره شریان افزایش یافته و در نتیجه اندازه مجرای عبور خون کم می شود. این امر باعث توقف بیشر ذرات موجود در خون و چسبیدن آن ها به دیواره عروق شده و اولین مرحله در بروز آترواسکلروسیس است.

جالب است بدانید این بیماری از دوران کودکی آغاز می شود اما تا سنین میانسالی و پیری علائم بالینی آن بروز نمی کند.

روش های متعددی در طب سنتی وجود دارند که با وجود هزینه درمانی اندک و اثیر فوق العاده آن ها بازهم به فراموشی سپرده شده اند. یکی از این روش هازالودرمانی است که به دلیل اثر ضدانعقادی هیرودین در بزاق زالو، استفاده از آن برای مواردی همچون گرفتگی عروق کرونر، ترومبوسیس و آنژین صدری بسیار مثمرثمر است.

با این روش می توان از پرداخت هزینه های گزاف برای عمل باز، آنژیوپلاستی با بالن و کاشت استنپ جلوگیری کرده و از بروز گرفتگی عروق پیشگیری و یا در صورت وجود آن را برطرف نماییم.

زالو با از بین بردن لخته ها و رقیق کردن خون باعث افزایش قطر عروق و جریان بهتر خون در رگ ها می شود.

برای درمان گرفتگی عروق، حدود ۱۰ عدد زالوی کوچک برای پشت هر گوش لازم است. پس از ۲۰ روز، به طور متوسط ۱۰ عدد زالوی درش تر روی هر دست گذاشته می شود. پس از ۲۰ الی ۲۵ روز نوبت به پاها می رسد که باز برای هر پا ۱۰ عدد لازم است. پس از گذشت ۱ ماه روی سینه چپ یعنی روی قلب ده زالو لازم است.

در کنار زالودرمانی، استفاده از رژیم غذایی مناسب و داروهای گیاهی برای درمان کامل این مشکل ضروری است.

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
کارشناس طب سنتی

زالو پزشکی

معروف‌ترین زالوها، زالوی پزشکی یا Medical  leecn نام دارد، طول بدن ۵ تا ۱۲ سانتیمتر می‌باشد. رنگ آن زیونی است که خط‌های طولی زردرنگ دارد.

در زمان زالودرمانی باید توجه داشت که حتماً از زالوی پزشکی استفاده شود چون اگر از زالوهای متفرقه استفاده شود، نه‌تنها اثر درمانی ندارد بلکه ممکن است باعث مرگ نیز شود.

البته زالوهای سمی رنگ‌های تیره و سر بزرگ دارند و براحتی قابل تشخیص‌اند.

زالوی پزشکی دارای آنزیم‌های فراوانی در داخل دهان خود می‌باشد که همین آنزیم‌ها باعث بهبود انواع بیماری‌ها می‌شود، باید توجه داشت که هدف از زالودرمانی ورود همین آنزیم‌ها به بدن است و در وهله بعد خارج‌شدن خون.

رنگ زالوی پزشکی متنوع است و غالباً زیتونی سیاه تا قهوه‌ای و یا حنایی مایل به سیاه بوده و نوارهایی به رنگ سبز زیتونی تا سبز در طول بدن آنها کشیده شده است. زالوی پزشکی را می‌توان از روی دو خط نازک رنگارنگ روی پشت تشخیص داد، حاشیه پهلویی آنها (از سطح پشتی تا شکمی) به رنگ زرد نارنجی است. شکم معمولاً بسیار رنگارنگ است ولی ممکن است فقط یک رنگ داشته باشد.

زالو، زیر گونه‌ای به رنگ سبز دارد که نوار طولی آن به رنگ حنایی است. طول بدن زالو به ۲۵ سانتیمتر نیز می‌رسد. ولی زالوهای بیشتر از ۱۲ سانتیمتر کاربرد درمانی ندارند.

زالوهای زیر زالوی پزشکی می باشند و برای درمان مناسبند:

·         رنگ ماشی و کمی مایل به سبز که دو خط زرد زرنیخی در طول پشت دارند.

·         سرخ مایل به زرد

·         جگری زرد

·         شبیه ملخ ریز

·         شبیه دم موش

·         زالوی باریک با سر کوچک

·         زالوهای شکم قرمز بهتر از زالوهای پشت سبز هستند.

·         زالوهایی به رنگ سبز زیتونی مایل به تیره با دو خط زرد روی کمر و شکمی با دو رنگ زرد و سبز زیتونی که گاهاً مایل به سیاه است و دارای سر کوچک‌اند که در حالت جمع‌ شده مایل به تیره‌اند.

بهترین زالو آن است که شکل آن مثل دم موش، با سر کوچک و شکم سرخ و پشت سبز است (زیتونی یا ماشی یا کمی مایل به سیاه)

زالوهای زیر زالوهای سمی و نامناسب می باشند:

۱) سر درشت

۲) رنگ سرمه‌ای

۳) خطوط آبی لاجوردی و رنگ بوقلمونی مانند

۴) کرک‌های ریز و نرم سطح پوست

اهمیت استفاده از زالو های سالم بسیار زیاد است لذا توصیه می شود که برای زالودرمانی حتماً به مراکز معتبر و شناخته شده و متخصصان این کار مراجعه کنید.

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
کارشناس طب سنتی

تغذیه زالو در شرایط پرورش

تغذیه زالو ها در محیط های مصنوعی پرورش یکی از چالشی ترین قسمت ها و مهم ترین قسمت در امر پرورش و تکثر زالو میباشد و سوال اکثر دوستانی است که قصد ورود به این صنعت را دارند در این مطلب شرایط تغذیه زالو و انواع روش های تغذیه را مختصر بیان خواهیم کرد

در کشور های جنوب شرق آسیا همچون مالزی و چین که زالو ها را در یک محیط باز یا مخزن آب پرورش میدهند به علت وفور حیواناتی همچون مارماهی و گربه ماهی و ... جهت تغذیه زالو استفاده میکنند به طوری که این حیوانات را درون یک فقس فلزی محصور میکنند به طوری که حیوان توانایی تحرک زیاد را نداشته باشد و سپس قفس را درون مخزن قرار میدهند که زالو ها به آن چسبیده و شروع به تغذیه کنند که البته این روش در ابعاد بزرگ امکان پذیر نمیباشد و توجیح اقتصادی ندارد

 

در مزارع پرورش زالو که در آبگیر ها و تالاب ها برپا شده از یک حیوان همزیست همچون قورباغه جهت تغذیه زالو ها استفاده میشود به طوریکه با رها کردن قورباغه در مرزرعه پرورش زالو غذای زالو از طریق خوردن خون قورباغه تامین میشود که البته این روش نیز در همه جا امکان اجرا ندارد و سختی های خاص خود را دارد

 

در کشور هایی چون روسیه و آلمان برای پرورش زالو در مقیاس صنعتی از خون گاو تازه استفاده میشود که بهترین تغذیه برای زالو ها خون تازه و سالم  میباشد

در مراکز تحقیقاتی از خون موش و خرگوش جهت آزمایش استفاده میکنند

 

بهترین و راحتترین روش برای تغذیه زالو ها استفاده از الک و خون تازه میباشد که از این روش به راحتی در ابعاد صنعتی نیز میتوان استفاده کرد به طوریکه خون را با توجه مقدار مورد نیاز گرم میکنیم (تا دمای 30 تا 34 درجه) که زالو احساس کند به بدن یک حیوان واقعی چسبیده و راحتتر تغذیه کند. سپس خون را داخل ظرف میریزیم و الک را با فاصله 1 سانتی متر روی خون قرار میدهیم و زالو ها را به تعداد مشخصی روی الک میریزیم تا زالو ها به الک چسبیده و شروع به تغذیه کنند

نکته : این توضیحات به طور کلی بیان شده است و تغذیه به این شیوه دارای نکات بسیار زیاد و ریزه کاری های فراوان میباشد که عدم رعایت کردن آنها به طور قطع زالو ها را دچار مشکل خواهد کرد

 

تغذیه زالو برای هدف درمانی  :

اگر هدف ارایه زالو به مراکز زالو درمانی بایستی زالو را به مقدار کم تغذیه کرد تا فقط به اندازه متوسط برسد که حدود 6 ماه تقریبا زمان نیاز دارند تا به سایر متوسط جهت استفاده درمانی برسند و باید حداقل به مدت 3 تا 4 ماه در دمای 20 تا 24 درجه بدون تغذیه نگه داری شوند تا خونی خورده شده به طور کامل هضم شود و آماده استفاده درمانی باشد زیرا زالو اگر سیر باشد و در بدنش خون وجود داشته باشد یا به میزبان نمیچسبد یا پس از چسبیدن میزان کمتری خون میخورد


شما عزیزان می توانید کلیه مطالب مربوط به مراحل پرورش زالو را از کانال طب سنتی ظهور به آدرس https://telegram.me/zohoorleech

دریافت کنید 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
کارشناس طب سنتی

بدن زالو

بدن زالو

دیواره بدن زالو دارای ویژگی های قابل توجهی می باشد. این دیواره به عنوان حد فاصل میان زالو و جهان خارج، باید از عهده نیازهای ویژه زندگی زالو برآید. لذا دارای خصوصیات زیر می باشد:

  • به میزان بسیار زیادی خاصیت الاستیکی دارد.
  • عمل تنفس جانور را به عهده دارد و انجام می دهد.
  • به عنوان سدی در مقابل عفونت ها و مواد مضر عمل می کند.
  • اجازه تنظیم اسمولاریته را داده و تبادل مواد شیمیایی و گازها را تنظیم می کند.
  • مانند یک اندام حسی پیچیده واحد عمل می نماید.
  • می تواند در مقابل حملات فیزیکی مقاومت کند.
  • می تواند لایه خارجی اش را به دور بیندازد(کوتیکول)]پوسته اندازی[
  • جهت اهداف استتاری، پیگمانته می باشد.
  • برای مشخص کردن نوع گونه ها سودمند می باشد.
  • برای جلوگیر از دهیدراتاسیون(بی آب شدن)عمل کرده و زالو را در خلال خواب زمستانی و دوره های استراحت تابستانی محافظت می کند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
کارشناس طب سنتی

زالو مولد

زالوی مولد زالوهایی با وزن بالاتر از پنج گرم و دارای کمربند تناسلی می باشند. زالوی پزشکی حداقل با ۸ بار تغذیه به زالوی مولد تبدیل می‌شود.

زالوهای پزشکی تا  سن ۲ سالگی امکان تکثیر شدن ندارند و از سن ۲ سالگی به بلوغ جنسی می‌رسند و به زالوی مولد تبدیل می شوند که البته بستگی به دفعات تغذیه و کیفیت غذایی که آنها مصرف می‌کنند، دارد. ویژگی بارز زالوی مولد، کمربند تناسلی موجود در زالوی مولد می باشد. زالوها دارای اندام جنسی نر و ماده بر روی بدن خود می‌باشند ولی به وسیله خودباورسازی، تولیدمثل نمی‌کنند، بلکه با دیگر زالوها جفت‌گیری می‌نمایند که پس از جداشدن هردوی آنها تخم‌ریزی می‌نمایند. جفت‌گیری زالوها بطور طبیعی در ماه های بهار و تابستان در داخل یا خارج آب انجام می‌شود، ولی در کارگا‌ه‌های پرورش زالو، دو الی سه بار در سال در داخل کشور در تمامی فصول با ایجاد شرایط مصنوعی زالوی مولد را وادار به جفت‌گیری و تخم‌ریزی می‌کنند.

هر زالوی مولد در فصل زایش می‌تواند هشت پیله یا بیشتر طی یک دوره ۱۲-۵ روزه بگذارد و از هر پیله (تخم) ۳۰-۱۵ عدد فرزند زالو بیرون می‌آید که حداقل از هر زالو ۱۲۰ عدد بچه زالو به دست می‌آید که در طبیعت ممکن است بخشی از بچه زالوها قبل از اتمام تکاملشان در محیط طبیعی در اثر گرسنگی، شکار و بیماری بمیرند که در کارگاه‌های تولیدی پرورش زالو این رقم تلفات نزدیک به صفر می‌رسد.

زالوی مولد بعداز ۸ بار زایش طی چهار سال، کم کم قدرت جنسی خود را از دست می دهد و کمتر تکثیر می کند. در اینجا که رشد جسمی زالو بیشتر شده می توان به عنوان زالو طبی بزرگ برای کلیه قسمت های بدن(دست ، پا، کمر و پشت) استفاده شود چونکه زالویی که از نظر جسمی رشد کامل کرده هم قدرت بادکش بیشتری داشته و می تواند خون کثیف را از عمق بیشتری مکش کند و هم تعداد آنزیم های مفید موجود در بزاق دهان زالوی طبی با بلوغ کامل بیشتر از زالوی جوان و غیر مولد می باشد.

بنابراین طبق مطلب بیان شده، پرورش دهندگان زالو باید این نکته را در نظر بگیرند که برای پرورش و تکثیر زالو باید حتما زالوی مولد جوان را تهیه کنند تا قابلیت حداکثر تکثیر در مدت نگهداری را داشته باشند.


 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
کارشناس طب سنتی

کارگاه پرورش زالو + فیلم

صنعت تولید و پرورش زالو صنعتی است که مدت زمان کوتاهی از عمر آن در ایران می گذرد و امروزه بیشتر مورد توجه عموم قرار گرفته است. به همین دلیل لزوم وجود مجموعه ی اطلاعاتی و پکیج آموزشی از خواسته های همیشگی دوستداران این صنعت می باشد.


شما عزیزان می توانید کلیه مطالب مربوط به مراحل پرورش زالو و فیلم های مرتبط را از کانال طب سنتی ظهور به آدرس https://telegram.me/zohoorleech

دریافت کنید


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
کارشناس طب سنتی

انواع زالو پزشکی

شکل ظاهری زالو ها

زالوی های پزشکی دارای رنگ های متفاوتی است و غالبا زیتونی تیره تا قهوه ای و یا حنایی مایل به سیاه بوده و نوار هایی به رنگ سبز زیتونی تا سبز در طول بدن آنها کشیده شده است .زالوی پزشکی را میتوان از روی دو خط نازک رنگارنگ روی پشت تشخیص داد حاشیه پهلویی آنها (از سطح پشتی تا شکمی ) به رنگ زرد نارنجی است شکم معملا بسیار رنگارنگ است و ممکن است یک رنگ داشته باشد این نوع زالو زیر گونه ای به رنگ سبز دارد که نوار طولی آن به رنگ حنایی است که نام علمی این این جانور هیرودو افیسینالیس است 

جهت دیدن تصاویر انواع گونه های زالو کلمه زالو را به شماره 10008590 پیامک کنید

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
کارشناس طب سنتی

نگهداری ساده زالو

نگهداری زالو :

        برای نگهداری زالو کافی است یک کوزه یا یک شیشه بزرگ مربا خوری ( برای نگهداری حدود ۱۵ عدد زالو مناسب است ) را بردارید و داخل آن را به اندازه یک سوم ظرف آب خنک بریزید و به جای در آن چند توری ظریف روی هم گذاشته و با کش آن را سفت کنید و باید این ظرف را در جایی تاریک و خنک نگهداری کنید ( مثلا داخل کمد و ... ) و در مدت نگهداری نیازی نیست به آنها غذا بدهید و هر روز باید آب آنها را عوض کنید و دوباره آب تصفیه شده و شیرین و خنک جایگزین کنید ( زالوها را یکدفعه آب به آب نکنی) و با انجام درست و صحیح این اعمال شما می توانید زالو ها را حتی تا یکسال نگهدارید  ولی سعی کنید حداکثر ۲ الی ۳ هفته نگهدارید و سپس از آنها استفاده نمایید . برای جابجا کردن زالو ها می توانید از دست بدون دستکش نیز استفاده کنید و نگران گرفتن دستتان توسط زالو نباشید ( البته می توانید از دستکش  پلاستیکی یا لایتکس استفاده کنید) و این را بدانید که زالوی خیس و آبخورده به راحتی موضع مورد نظر شما را نمی گیرد به همین دلیل همیشه ۳ الی ۴ ساعت قبل از زالو گذاری , زالو ها را از آب خارج کرده و میان چند عدد پارچه یا در یک کوزه قرار دهید تا بدنشان از لزجی خارج شود و البته با این کار تسلط شما بر زالو بیشتر گردیده و زالو نیز بهتر و بیشتر تمایل به گرفتن و نیش زدن موضع خواهد داشت .

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
کارشناس طب سنتی

پرورش زالو در آب یا گل

امروزه بین پرورش دهندگان زالو در مورد بستر پرورش زالو اختلاف است بعضی از دوستان پرورش در گل و بعضی دیگر پرورش در آب را انتخاب میکنند اما براستی کدام روش بهتر است؟
شایان به ذکر است که روش آبی متد روز دنیا میباشد و در کشور های پیشرو در زمینه زالو اکثرا از بستر آب استفاده می‌کنند
بر اساس تجربیات سالیان گروهzohoorleech،  هر دو روش دارای محاسن و معایبی میباشد :
روش آبی:
مزایا: ۱-در این روش پوست زالو همیشه مرطوب میماند و زالو به خاطر گاها فراموشی نیروی انسانی  که در مرطوب کردن بستر گل هست، خشک و تلف نمیشود
۲-زالو در بستر آب نیاز خود به اکسیژن را بهتر تامین میکند
۳- کنترل و نظارت وشمارش تعداد زالو ها در روش آب در هر لحظه براحتی امکان پذیر است
۴- تلفات در روش آبی براحتی قابل شناسایی و جداسازی است
معایب:
۱- روش آبی باعث بالا رفتن هزینه ها به خاطر استفاده زیاد از آب میشود
۲- آب بیماری را در بستر خود براحتی انتشار میدهد
۳- هزینه کارگری در روش آبی بخاطر تعویض آب مکرر بیشتر است
روش گل :
مزایا :
۱- نگهداری آسان و هزینه کارگری پایین
۲- در صورت وجود بیماری در یک زالو انتشار بیماری به ندرت اتفاق می‌افتد
۳- گل مرطوب این ویژگی را دارد که اگر دمای محیط  به عللی بالا رفت زالو برای در امان ماندن از آن به عمق گل پناه ببرد و خود را حفظ کند

معایب:
۱- نظارت بر زالو و همچنین شناسایی زالو تلف شده و خارج ساختن آن بسیار سخت و زمان بر میباشد.
۲- روزانه باید گل با آب مرطوب شود در غیر اینصورت پوست زالو بی رطوبت مانده و خشک و تلف میشود  و سهل انگاری در این کار ضرر جبران ناپذیری وارد میکند

شما عزیزان می توانید کلیه مطالب مربوط به مراحل پرورش زالو را از کانال طب سنتی ظهور به آدرس https://telegram.me/zohoorleech

دریافت کنید 

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
کارشناس طب سنتی

آموزش زالو انداختن


۱- سـعی کنید زالو را در محیطی تاریک و نسبتاً خنک (البته نه در یخچال) نگهداری کنید و روزی یک بار آب آن را عوض کنید.

 

۲- بـرای چـسباندن زالـو، آن را روی یک عدد گاز گذاشته روی موضع می گذاریم و منتظر می مانیم تا زالو به محل چسبیده، خونخواری را شروع کند. احساس سوزش در محل، نشانه گزش زالوست. حالا زالو را به حال خود رها کنید تا پس از سیر شدن، خودش از محل جدا شود؛ حالا کمی نمک روی آن پاشیده آن را دور بیندازید.


در ادامه مطالب توضیحات بیشتری در مورد نحوه زالو انداختن میدهم


شما عزیزان می توانید کلیه مطالب مربوط به مراحل پرورش زالو را از کانال طب سنتی ظهور به آدرس https://telegram.me/zohoorleech

دریافت کنید 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
کارشناس طب سنتی