در سال های آینده در جهان در حوزه زیبایی رشته ای به نام زیباسازی با زالو ، تأسیس خواهد شد .چون اثرات معجزه گر این موجود خونخوار ، در رفع جوش ها (آکنه) ، لک و چروک اثبات شده و یکی از بهترین داروهای شفاف کننده ی پوست است. زالو علاوه بر اینکه بیماری های پوستی مانند اگزما ، قارچ ، آلوپسی ها و ….. را درمان می کند و نقش بسیار مهمی در زیبایی پوست دارد. هر نوع تیرگی در پوست از نظر طب طبیعی و سنتی به دلیل افزایش سودا و صفرای است و یا به عبارت عامیانه تر ناشی از کثیفی خون است. زالو درمانی باعث دفع خون کثیف و یا همان سودا می شود که این کار بوسیله نقش خونخواری زالو انجام می شود؛ اما بزاق زالو با افزایش جریان خون در سطح پوست بخصوص خون سالم و روشن که بهترین غذای پوست است باعث شفافیت و زیبایی پوست می شود که این کار بوسیله بزاق زالو انجام می گیرد . در بزاق زالو ماده‌ای به نام هیالورونیداز وجود دارد که مانند آنتی‌بیوتیک عمل می‌کند و کارایی زیادی در درمان بیماری‌های پوستی مانند انواع جوش‌ها و آکنه‌ها و آبسه‌های پوستی دارد. این آنزیم با حل کردن مواد بافتی ، زمینه پخش بزاق زالو را در بافت‌ها فراهم می‌کند و با این کار زالو توانایی می‌یابد بافت‌های دور دست را نیز تحت تأثیر قرار دهد و اثرات درمانی در همه‌ جای بدن به خصوص در نزدیکی محل اتصال زالو به بدن بر جای بگذارد.این ماده کمک می‌کند آلودگی‌های موجود در محل آکنه‌ها و جوش‌ها برطرف شود. همین ماده است که هنگام گزش زالو موجب می‌شود محل گزش دچار آلودگی نشود. همه این مسائل کنار هم موجب می‌شود از آنزیم‌های بزاق دهان زالو برای درمان التهاب‌، تورم و قرمزی ناشی از بیماری‌های پوستی استفاده ‌شود. 

بیماری های پوست از آن نوع بیماریهایی هستند که تقریبا همه افراد در طول عمر خود آن را کم وبیش تجربه می کنند. بیماری های پوست طیف وسیعی را در بر می گیرد و از بیماری جوش جوانی تا بیماری کشنده سرطان پوست را شامل می شود. 

در دنیا از زالوی زنده و فرآورده های آن به صورت وسیعی برای درمان بیماری های پوستی استفاده می شود. انواع بیماری های پوستی که از این طریق معالجه می شوند به شرح زیر هستند : 

• اصلاح بد رنگی پوست : رنگ پوست افرادی که بد رنگی در چهره دارند ، با زالو اندازی تا مقدار زیادی برطرف می شود و رنگ پوست روشن می شود. از این روش می توان در زیبا و شفاف کردن رنگ پوست افراد استفاده کرد. 

• رفع چین و چروک های پوست : زالو با اصلاح گردش خون سبب تغذیه بهتر بافت پوست می شود و از این طریق در رفع چین و چروک پوست مؤثر است. شرکتهای تولید کننده لوازم آرایشی، کرم هایی از ترکیبات ترشحات زالو برای رفع چین و چروک و خوشرنگی پوست تولید می کنند. کارخانه ای در مسکو با مشارکت فرانسه که مواد آرایشی تولید می کند ، کرمی برای رفع چین و چروک های دست و صورت تولید کرده که ماده اصلی این کرم، پودر پوست زالوهای خشک شده است. 

• رفع جوش‌ها ( آکنه ) و دمل های پوستی : زالو اندازی به خصوص اگر به موقع و با تعداد مناسب انجام شود ، اثر درمانی مناسبی بر آکنه و دمل های پوستی دارد. زالو برای تخلیه و درمان جوشهای پوستی بخصوص ناحیه صورت و شانه ها و روی باسن بسیار مؤثر است. 

رفع کانونهای عفونت روی پوست : برای تخلیه کانون های عفونت و زخم های عفونی می‌توان از زالو کمک گرفت ، به خصوص زخم های عفونی مقاوم به درمانهای رایج آنتی بیوتیکی. 

درمان اگزما : در بسیاری از موارد اگزماهای پوستی با زالو اندازی درمان می‌شوند. 

رفع بدرنگی و سیاهی لب ها : برای روشن شدن رنگ لب ها به خصوص در سیگاری ها می‌توان از زالو کمک گرفت. 

موارد دیگری از کاربرد زالو برای درمان بیماری های پوستی نیز گزارش شده است. 

به طور کلی برای حفظ شادابی و زیبایی پوست و پیش گیری از چین و چروک و جوان ماندن به خصوص خانم ها می توانند برای هر قسمت بدن که می خواهند زالو استفاده کنند .برای حفظ پوست صورت , خانم ها می توانند هر سه ماه یکبار هر بار ۷ تا ۱۰ عدد زالوی ریز زیر استخوان فک بیاندازند و به جای استفاده از شامپو و صابون هر روز با مخلوط سدر و روغن زیتون و سرکه صورت را بشویند .چون زیبائی پوست کار حساس و مهمی است، پزشک زالو درمان هم باید حساسیت ویژه ای در کار خود نشان دهد ، نخست آنکه زالوهای ریزتر را برای پوست انتخاب کند زیرا هرچه زالو ریزتر و تعداد آن بیشتر باشد، شفافیت پوست بیشتر و بهتر می شود و از طرفی دغدغه ی بجای ماندن محل گزش از بین می رود.