امروزه در بسیاری از کشورها علاوه بر شیوه های سنتی با استفاده از جدیدترین تکنولوژی به فرآورده های تهیه شده از زالو روی آورده اند و به همین دلیل روز به روز پرورش زالو و خرید زالو و فروش زالو به عنوان یک صنعت جدید و در حال رشد شناخته میشود. غالبا کدر شدن و تیرگی پوست به دلیل افزایش سموم و کثیفی در خون و یا همان واژه افزایش سودا و صفرا در طب سنتی است . حال با توجه به فواید اثبات شده زالو درمانی و استفاده از فرآورده های تهیه شده از زالو ( روغن و پماد های تهیه شده از زالو) به خوبی میتوان درک کرده که این شیوه به طور حتم کارساز خواهد بود.

نکاتی در زالو درمانی برای رفع جوش صورت و آکنه :

مثلا جای گزش زالو مخصوصا در درمان پوست صورت، که کمتر پیشنهاد شده است. معمولا در افرادی که دارای پوست تیره هستند جای گزش به دلیل صفرای موجود در پوست دیرتر بهبود می یابد . و در ضمن طبیب زالو درمانی هم باید دقت فراوانی در طی زالو درمانی انجام دهد تا آسیبی به پوست نرسد .به همین دلیل اکثرا پزشک یا  طبیب، محل هایی را انتخاب میکنند که از حساسیت کمتری برخوردار باشند اما در نهایت باید دقت داشت که در برخی موارد جای  گزش تا مدت ها روی پوست صورت باقی می ماند اما آیا این نوع درمان اشتباه است ؟  پاسخ درست این است که نوع درمان بسته به تشخیص پزشک و یا طبیب متخصص است و معمولا درمان در سایر نقاط بدن پیشنهاد می شود و بدلیل حساسیت بالای پوست صورت تنها در تایید پزشک آن هم لزوما در صورت نداشتن حساسیت های پوستی یا برخی  بیماری ها، درمان روی پوست صورت انجام  میپذیرد .

اما با توجه به پیشرفت تکنولوژی بسیاری از فرآورده های تهیه شده از زالو نیز تحت استاندارد به صورت روغن و یا پماد نیز  وجود دارند که در برخی موارد تجویز میگردد.  در حال حاضر همانطور که در مطالب گذشته توضیح دادیم ، درمان با زالو و فرآورده های آن کاملا علمی تایید شده است اما در برخی درمان ها مستقیما از خود زالو و در برخی موارد از آنزیم های موجود در بزاق زالو که بوسیله علم بزشکی استخراج میشود استفاده میگردد. پس مانند هر داروی دیگری زیاده روی و یا استفاده نابجای آن میتواند مضر باشد .