خارش موضعی


خارش موقت محل گزش زالو در چند روز اول پس از درمان طبیعی بوده و نباید با واکنش های حساسیتی اشتباه گرفته شود . در یک بررسی در مورد اثربخشی زالو درمانی در بیماران مبتلا به آسترئوآرتریتس زانو ، حدود ۷۰ % از بیماران دچار خارش موضعی شدند که پس از گذشت متوسط دو روز پایان یافته است .


خارش موقت با فرئانی قابل مقایسه ای اتفاق می افتد ، اما در خیلی از موارد که زالوها بر مفاصل محیطی برای مثال شَست بکار رفته بودند شدت خارش بیشتر بوده تا زمانی که مفاصل بزرگتر و مفصل های ستون فقرات تحت درمان قرار گرفته بوده است .


بیمار باید پیش از درمان در مورد این عوارض جانبی آگاه شود . بیمار نباید هرگز محل


    گزیدگی را بخاراند مخصوصاً وقتی که زخم تازه بسته شده است ، زیرا باعث تأخیر در بهبود زخم می شود . ما در مانهای خنک کننده ی موضعی مثل ضماد کشک ، ضماد مرطوب خنک و ضماد سرکه را توصیه می نمائیم . برای خارش های شدیدتر ، تولیدات تجاری ضد خارش ( مثلاً پماد فنیستیل ) یا آنتی هیستامین دهانی می تواند مورد استفاده قرار گیرد . برخی پزشکان مقادیری از آنتی هیستامین را برای بیمارانی که سابقه ی خارش بعد از زالو دارند  ( خارش و سرخ شدن ) تجویز می کنند .


۲-     من تعجب کردم که دوستان من ، که در زمینه زالو درمانی کتاب نوشته اند دلیل خارش زالو را عفونت و حساسیت قلمداد می کنند ، این اشتباه فاحش ، می تواند در بیماران اضطراب ایجاد کند و آنها را از ادامه درمان منع کند ، و مهمتر اینکه ما وقتی در مورد یک مطلب پزشکی صحبت می کنیم حتما ً باید یک تعریف علمی در مورد آن داشته باشیم ، مهم نیست به زبان چه مکتب درمانی دلیل علمی بیاوریم ، مهم آن است که بیهوده و اشتباه سخن نگوئیم .


۳-     علا.ه بر اینکه تمام محققین و مراکز معتبر زالو درمانی ، خارش بعد از زالو درمانی را طبیعی میدانند ، تجربه شخصی ما هم این مطلب را تائید می کند .مهمترین دلایل این خارش :


–         تحریک محل گزش توسط مواد بزاق زالو است که در اعصاب محیطی محل گزش اثر می کند


–         مکش زالو یکی از عوامل ایجاد این خارش است


–         خونی که در محل گزش دفع می شود مملو از سودا و صفرا است که این دو ، بخصوص صفرا مهمترین عامل خارش است .


–         خارش بیشتر در اولین مرحله زالو درمانی ایجاد می شود چون سودا و صفرا در این مرحله در خون بیشتر است .


۴-     خارش بعد از زالو درمانی کاملا طبیعی است و با ساده ترین اقدامات بر طرف می شود ، البته در کتاب زالو درمانی پزشکی ، از آنتی هیستامین ها برای رفع خارش صحبت شده است ، اما در زالو درمانی ایرانی ما به هیچ عنوان از داروهای شیمیائی برای رفع خارش استفاده نمی کنیم چون مزاج را تغییر می دهد ، به همین دلیل بهترین اقدامات برای رفع خارش بعد از زالو درمانی :


–         کمپرس آب سرد


–         ماساژ با سرکه یا آب لیمو


–         کرم گل همیشه بهار


–         ماساژ با روغن بنفشه


–         خوردن عرق کاسنی


جهت کسب اطلاعات از نحوه و زمان کلاس های آموزش پرورش زالو و دریافت کارت ویزیت الکترونیک میتوانید کلمه زالو را به شماره 10008590پیامک کنید


آدرس کانال مرکز زالو ظهور:www.telegram.me/zohoorleech