زالو درمانی توان درمان بسیاری از بیماری ها از جمله سینوزیت را دارد. لازم است که این زالو درمانی حتما بوسیله زالوی طبی انجام شود و با استفاده از زالوی مشکی یا سرمه ای نتیجه ای حاصل نخواهد شد.
سینوزیت به عفونت در سینوس های انسان گفته می شود.
سینوس ها در ناحیه بین دو ابرو و بالای ابرو ها تا شقیقه ها قرار دارند و اگر این بخش دچار عفونت شود بیماری سینوزیت ایجاد می شود. سینوس ها به باد و خصوصا باد سرد بسیار حساسند و اگر سینوس های کسی دچار عفونت شود اصطلاحا می گویند که شخص سینوزیت دارد.
در طب جدید هیچ راهی برای درمان کامل سینوزیت وجود ندارد و درمان های موجود فقط می توانند عفونت را موقتا مهار کنند و با قرار گرفتن شخص مقابل باد سرد سینوزیت دوباره عود کرده و باعث درد زیاد در ناحیه پیشانی و کناره های بینی و گونه ها و زیر چشم ها می گردد.
یک درمان سنتی و موثر برای این بیماری وجود دارد و ان راه درمانی استفاده از زالوی طبی سبز هیرودومدیسینالیس و انجام زالو درمانی است.
برای این کار تعدادی زالوی متوسط را در نواحی ذکر شده قرار می دهیم تا زالو با مکیدن خون الوده این قسمت ها، بزاق خود را که حاوی یکصد نوع ماده مفید و موثر است را وارد جریان خون انسان کند. در این بزاق مواد انتی بیوتیک بسیار قوی وجود دارد که قادر است تمام مراکز تولید عفونت در بدن را نابود کند و طبیعتا سینوس ها نیز با این مواد به حالت طبیعی باز می گردند.
فقط زالوی طبی سبز هیرودومدیسینالیس است که در بزاق خود این ماده انتی بیوتیک را دارد و بقیه انواع زالو ها از این مواد بی نظیر بی بهره اند.
بعد از انجام زالو درمانی بهتر است که مقدار بسیار کمی عسل را با اب رقیق کرده و با یک سرنگ کوچک مانند قطره بینی از ان استفاده کنید و هر چه بیشتر این ترکیب را از راه بینی به سینوس ها برسانید بهتر است. بعد از ان بینی را با سرم شستشوی طبی پاک کرده و مقدار کمی عنبر نسا ( این ماده را از عطاری می توانید تهیه کنید) را روی شعله کم اتش قرار داده و تا می توانید دود حاصل شده ان را از طریق بینی تنفس کنید واین مراحل را بعد از زالو درمانی چند بار تکرار کنید تا سینوزیت راحت تر ریشه کن شود.