طب سنتی -زالو درمانی - حجامت - بادکش - ماساژ درمانی - زنبور درمانی - طب سوزنی - گیاه درمانی

۲۲ مطلب در مرداد ۱۳۹۶ ثبت شده است

اثر فوق العاده زالو درمانی روی زیبایی (قابل توجه خانم ها)

در دنیا از زالوی زنده و فرآورده ھای آن به صورت وسیعی برای درمان بیماری ھای پوستی استفاده می شود. انواع بیماری ھای پوستی که از این طریق معالجه می شوند به شرح زیر ھستند :

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
کارشناس طب سنتی

خواص اعجاب انگیز زالو

زالو هنگام مکیدن خون ، مواد متنوعی ترشح می کند که خواص درمانی دارند. معروف ترین ماده مترشحه از زالو هیرودین است. آب دهان زالو ( بزاق ) حاوی بیش از یکصد نوع ماده حیاتی مفید است که موجب درمان بیماریهای مختلفی می شود. زالو خون را بهتر از حجامت از عمق بدن بیرون می‌کشد. زالو انداختن برای بیماریهای پوستی مثل جوش‌ ، دمل‌های صورت ، لکه‌ها و نقطه‌های سیاه و سفید و نظایر آن مفید است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
کارشناس طب سنتی

بیوگرافی زالو


از بین ۶۵۰ گونه زالو تنها ۱۵ گونه از آنها کاربرد پزشکی دارند.

حضور بیش از ۴۰ گونه زالوی آب شیرین در ایران گزارش شده است.

📢بدن زالو به حدود ۳۴ Segment (حلقه) تقسیم شده است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
کارشناس طب سنتی

جهت کسب اطلاعات بیشتر

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
کارشناس طب سنتی

انتخاب یک زالوی مناسب

 زالوها فواید بسیار زیادی برای سلامتی داشته و روشی منحصر به فرد در پزشکی هستند. زالوها شوک سریع و شدیدی درسطوح مختلف به بدن وارد مینماید. برای اینکه زالو بتواند در عملکرد خود توجه مناسب را به ما داشته باشد، ما نیز باید همه واقعیت های لطیف و حساس در ترکیب بدنی آنها را مورد توجه قرار دهیم. بنابراین دانستن چگونگی انتخاب یک زالوی تندرست و مراقبت شایسته از این موجودات کوچک بسیار مهم است. زالوها را فقط از مراکز تخصصی دارای مجوز تکثیر و رشد زالوهای پزشکی تهیه نمایید.

خرید زالوهایی که از طبیعت گرفته شده اند مخاطره آمیز است، زیرا علاوه بر کمک به نابودی آنها  زالو های تهیه شده از محیط طبیعی ممکن است با آلاینده های طبیعی مانند فاضلاب های شیمیایی تشعشعات و...آلوده شده باشند. این مسئله ممکن است از قدرت درمانی آنها کاسته وحتی وضعیت بیمار را بدتر نماید.

معمولا زالوی پزشکی (hirudo medicinalis) بهترین انتخاب است. از طرفی زالوهای رایج درمانی (hirudo officinalis) برای برخی بیماریهای خاص مناسب تر است، زیرا گزش عمیق تری داشته و خونریزی بیشتری را موجب میشود (گرچه زمان بیشتری را برای اتصال به پوست لازم دارند). هنگام تهیه زالو همیشه به سن، اندازه و وضعیت سلامتی آنها توجه کنید . با دقت رفتار آنان را در ظرف شیشه ای مشاهده نمایید. زالو هایی که در کف دراز کشیده اند یا آنهایی که به شکل دایره یا گوی حلقه شده اند را انتخاب نکنید .

گاهی زالوها به حالت کاملا کشیده یا به شکل درهم پیچیده استراحت میکنند . برای تشخیص این مطلب که آنها بیمارند یا استراحت میکنند، آب را به آرامی به حرکت درآورده و آنها را در حین حرکت مشاهده کنید. زالوهای گرسنه و سالم، تقریبا بلافاصله شروع به شنا کرده و با انرژی زیاد به اطراف حرکت میکنند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
کارشناس طب سنتی

استاندارد جهانی زالو درمانی

پزشکان و دوستان علاقه مند به زالو درمانی دقت کنید که در کل دنیا زالوها بعد از استفاده درمانی در یک محفظه قرار میگیرند و با اسپری الکل زالو از بین میرود و این میتواند اطمینان متقابل برای همه ایجاد کند


دوستان باید دقت کنید که رابطه مستقیم زالو درمانی با تولید و شغل ما ایجاب میکنه که تمام استانداردهای جهانی رو فرا بگیریم به نفع همه ما هست که به همه توصیه کنیم و از همه پزشکای ایران بخوایم که جلوی چشم خود مریض زالو درون یک محفظه قرار بگیره و الکل برای از بین بردنش استفاده بشه تا همه مطمئن بشیم که زالوهای مصرفی  دوباره مصرف نمیشود این حس اعتماد بین همه ایجاد میکنه تا مطمئن شویم که زالوهای مورد استفاده یک بار مصرف هستن و بعد از استفاده از بین می روند .

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
کارشناس طب سنتی

موارد استفاده از زالو در کشورهای مختلف

☆ امروزه جامعه جراحان انگلستان پس از مشاهده اثرات معجزه آسای زالو در جراحی های پلاستیک و گراف های پوستی و پیوند اعضاء، کاربرد زالو در پایان جراحی و حتی در حین عمل، را کاملا پذیرفته اند و مورد تاکید قرار می دهند.


☆در کشور روسیه درمان با زالو بسیار رواج یافته است به طوری که بیماری های مختلف از سردرد وبیماری های قلبی وپوستی گرفته تا حتی ضعف قوای جنسی را با زالو اندازی معالجه میکنند.


*محققین هندوستانی طی بررسی های علمی متوجه شدن که زالو خون سیاهرگی مملو از CO2 را به خون شریانی حاوی O2ترجیح می دهد و در مکیدن خون، عروقی را انتخاب می کند که داری غلظت بالاتر و خون فاسد تر می باشد .


☆در مسکو و اکراین کرمهای ارایشی جهت رفع چروک صورت ابداع شده است که ماده موثره آن از زالو استحصال شده است .

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
کارشناس طب سنتی

About Leeches

Contrary to popular belief, most leeches don’t rely solely on drinking blood. Some eat other, small invertebrates, and some feed off decomposing bodies.  Leeches that suck blood are called ‘Haemophagic’ leeches, ‘Haemo’ meaning blood, ‘Phago’ meaning to eat.  There are more than 600 species of leeches but only 15 of the species are used medicinally, so they are given a classification of their own – Hirudo Medicinalis or medicinal leeches.
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
کارشناس طب سنتی

جهت کسب اطلاعات بیشتر

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
کارشناس طب سنتی

خواص زالو انداختن

 زالو انداختن برای سیاه شدن وبی حسی انگلشت های دست و پا، سیاه زخم واریس گرفتگی عضلات پا و حرارت پا و نیز برای درمان مفاصل، در رفتگی، ضرب دیدگی و اب آوردن زانو مفید می باشد و بهتر است 3 زالو انداخته شود. برای درد ماهیچه های ران، بواسیر و انشقاق از محل بواسیر نافع است ناراحتی های بیضه، اعم از خارش، تورم و ضرب دیدگی بیضه ها و درمان پورستات از زیر آن و از پشت بیضه ها، باد فتق و باد نافع با این کار درمان می گردد. برای نارحتی های زنان، که ترشح از رحم ندارند، آوردن گوشت اضافه، درد فرج و رحم نافع است. برای فرو رفتن دنده ها در محل فرورفتگی دنده ها و قطع نخاع از محل دنبالچه که بهتر است 5 تا 6 زالو انداخته شود برای خشک شدن   عضله ی گردن، کوفتگی سرشانه و مفاصل ان و کسانی که مفصل شانه ی آن ها زود به زود در می ورد( مانند ورزشکاران) نافع است. برای ناراحتی های گوش، اعم از قرمز شدن تورم، شکستگی و صدا دادن گوش موثر است. در مواردی که جوش در دمل و غده بر روی سرایجاد می شود برای کسانی که پیشانی شان درد می کند درد گیجگاه، قرمز شدن و خونی شدن چشم گرفتگی مجرای اشکی پلیپ بینی جوش های بینی و صورت قرمز شدن روی بینی نافع است. برای درد دندان و لثه که باید زالو از کنار شارب (سبیل ) انداخته شود و دندان کرم خورده که باید داخل دهان و روی همان دندان قرار گیرد. برای زخم دهان ولثه از زیر چانه، برای ورم گلو  ولوزه و گواتر از همان محل مربوطه، برای درد سینه و پستان زنان که درد می کند و یا نمی توانند شیر بدهند ویا نمی توانند با شوهر خود آمیزش کنند، انداختن زالو مفید و موثر خواهد بود.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
کارشناس طب سنتی