طب سنتی -زالو درمانی - حجامت - بادکش - ماساژ درمانی - زنبور درمانی - طب سوزنی - گیاه درمانی

۱۰ مطلب در فروردين ۱۳۹۷ ثبت شده است

زالو و درمان مشکلات گوش و شنوایی

زالو درمانی می تواند به ۳ تا از شایع ترین مشکلات گوش و شنوایی نظیر: افت ناگهانی شنوایی، وزوز گوش و گوش درد کمک کند

افرادی که از بیماری های نام برده رنج می برند می توانند از مزایای زالو درمانی استفاده کنند، بخصوص زمانی که مشکلات گوش و شنوایی از طریق یک عفونت یا مشکل عروقی ایجاد می شود.
در ابتدا زالو ماده بی حس کننده را برای کاهش درد نیش، آزاد می کند سپس، آنزیم ها و مواد مفید بزاق را به درون جریان خون آزاد کرده که برای جلوگیری از انعقاد خون و سرکوب لختگی کاربرد دارند. آنزیم های آنتی باکتریایی برای از بین بردن باکتری هایی که مشکلات گوش را بوجود آورده اند، آزاد می شوند. این آنزیم ها همچنین موجب تقویت سیستم ایمنی بدن شده و عفونت های بیشتری را نابود می کنند

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
کارشناس طب سنتی

چگونه می توان از طریق زالو درمانی به افرادی که دچار ریزش مو شده اند کمک کرد؟

از آنجایی که زالو تراپی گردش خون را افزایش می دهد، پس زمانی که زالو ها در مناطق ریزش مو و طاس قرا می گیرند، با افزایش گردش خون در منطقه مورد نظر، تحویل مواد مغذی به سلول های آن منطقه را تسریع کرده و فولیکول مو را ایجاد می کند و در نهایت به رشد مو کمک می کند.
افراد مبتلا به ریزش موی ناشی از عفونت های قارچی یا شوره سر، می توانند از ترکیب ضد باکتری موجود در بزاق زالو ها سود ببرند
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
کارشناس طب سنتی

خواص فوق العاده زالوی طبی

زالو ها هنگام مکیدن خون ، موادی از خود ترشح می کنند که خواص درمانی دارند. معروف ترین ماده ترشح شده از زالوی طبی هیرودین  است. موادی که زالو در خون ترشح میکند خاصیت های مختلف در درمان بیماری ها دارد.

خواص زالوی طبی :

* خاصیت بی‌حس‌کنندگی : باعث کاهش درد موضعی هنگام نیش زدن می‌شود که عمدتاً به دلیل وجود ماده هیرودین  است.

* خاصیت گشادکنندگی عروق : به دلیل وجود ماده هیستامین است.

* خاصیت ضدانعقادی : به دلیل وجود آنزیم هیالورونیداز موجود در بزاق زالو است. این آنزیم خاصیت آنتی بیوتیکی و حل کردن موکوس بسیار قوی دارد به طوری که در درمان گلوکوم هم بسیار موثر است.

* خاصیت آنتی بیوتیکی : این خاصیت اخیراً مورد توجه بسیاری قرار گرفته و بر بیماری‌های ناشی از استاف طلایی و میکروب سل و اسهال خونی و دیفتری موثر است

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
کارشناس طب سنتی

مرکز طب سنتی و زالو درمانی ظهور

جهت دریافت اطلاعات بیشتر کلمه زالو را به شماره 10008590 پیامک کنید

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
کارشناس طب سنتی

مواد شیمیایی بزاق زالو مثل داروهای شیمیایی بیماری های زیر را درمان می کند :

۱- فشارخون

۲- واریس

۳- هموروئید

۴- مشکلات پوستی

۵- آرتریت

۶- بیماری های قلبی

۷- سرطان

۸- علائم ناشی از دیابت مثل مشکلات پوستی و زخم در پاها و دست ها

۹- جراحی های زیبایی

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
کارشناس طب سنتی

تهیه پودر زالو

تهیه پودر زالو از زالوهای خشک شده در آزمایشگاه انجام می شود تا از خالص بودن پودر زالو مطمئن شوند.پودر زالو را با روغن هایی از قبیل زیتون، گلیسیرن و یا روغن های فرار خاص، عمل آوری می کنند و بعد از صاف کردن، در بطری های کوچک شیشه ای بسته بندی کرده و به فروش می رسانند.روغن حاصله از پودر زالو در مواردی همچون بالا بردن توانایی جنسی، کاهش دردهای عضلانی و مفصلی، بالا بردن جریان خون به طور موضعی و غیره... مصرف می شود.

از پودر زالو قرص نیز تهیه می شود که برای بعضی بیماری ها مصرف دارد از جمله درمان سرطان

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
کارشناس طب سنتی

استحصال بزاق زالو

زالوهای رشد یافته که حداقل سه ماه از تغذیه آنها گذشته است و هضم اولیه در آنها انجام گرفته است و در این شرایط دارای بیشترین بزاق می باشند،از محل پرورش به آزمایشگاه انتقال می یابند.در آنجا با تحریک قسمت دهانی و گوارشی زالوها،زالوها بزاق خود را ترشح می کنند که این مواد مترشحه را جمع کرده و در ساخت داروها و کرم های بهداشتی استفاده می کنند

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
کارشناس طب سنتی

نقش زالو در اکو سیستم

زالوها گاهی اوقات اعضای مهم زنجیره مواد غذایی آبزی هستند.آنها مصرف کنندگان در سطح میانی هستند، حیوانات کوچکتر را می خورند و به نوبه خود توسط شکارچیان بزرگتر خورده می شوند

گونه ها (گروه های طبقه بالاتر) که زالوها به عنوان خوراک این گروه قرار دارند:

  • لاک پشت ها
  • ماهی ها
  • پرندگان آبی
  • دوزیستان
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
کارشناس طب سنتی

نظر حکمای اسلامی پیرامون زالو درمانی

حکیم جرجانی در کتاب سوم ذخیره خوارزمشاهی اشاره‌ای به نحوه استعمال زالو و جایگاه درمانی آن کرده منفعت زالواندازی را بیشتر در بیماری‌های پوستی می‌داند و معتقد است ابتدا باید تن را با فصد و مسهل پاکیزه کرد و سپس زالو انداخت.

شیخ‌الرئیس ابن‌سینا باب مبسوطی پیرامون زالو دارد و چنین می‌فرماید :

از زالوهایی که کرک ‌ریز و نرم دارند یا لاجوردی رنگ هستند پرهیز کنید زیرا دچار غشی، خونریزی، تب، سستی و قرحه‌های بدخیم خواهید شد. از زالویی استفاده شود که در آب‌های خزه‌دار که محل زیست قورباغه‌هاست نمو کرده و نه زالویی که در آبهای گل‌آلود سیاه بوده است.

در طب عامیانه نیز زالو در کوچه و بازار به فروش می‌رسیده و تا حدود سی‌سال قبل، همه می‌دانستند که برای علاج زخم چرکین و دمل بهترین درمان زالو اندازی است. یا برای پیشگیری از فساد دهان و لثه و داشتن دندانهای محکم باید بناگوش را زالو گذاشت



۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
کارشناس طب سنتی

انتخاب یک زالوی مناسب

 زالوها فواید بسیار زیادی برای سلامتی داشته و روشی منحصر به فرد در پزشکی هستند. زالوها شوک سریع و شدیدی درسطوح مختلف به بدن وارد مینماید. برای اینکه زالو بتواند در عملکرد خود توجه مناسب را به ما داشته باشد، ما نیز باید همه واقعیت های لطیف و حساس در ترکیب بدنی آنها را مورد توجه قرار دهیم. بنابراین دانستن چگونگی انتخاب یک زالوی تندرست و مراقبت شایسته از این موجودات کوچک بسیار مهم است. زالوها را فقط از مراکز تخصصی دارای مجوز تکثیر و رشد زالوهای پزشکی تهیه نمایید.

خرید زالوهایی که از طبیعت گرفته شده اند مخاطره آمیز است، زیرا علاوه بر کمک به نابودی آنها  زالو های تهیه شده از محیط طبیعی ممکن است با آلاینده های طبیعی مانند فاضلاب های شیمیایی تشعشعات و...آلوده شده باشند. این مسئله ممکن است از قدرت درمانی آنها کاسته وحتی وضعیت بیمار را بدتر نماید.

معمولا زالوی پزشکی (hirudo medicinalis) بهترین انتخاب است. از طرفی زالوهای رایج درمانی (hirudo officinalis) برای برخی بیماریهای خاص مناسب تر است، زیرا گزش عمیق تری داشته و خونریزی بیشتری را موجب میشود (گرچه زمان بیشتری را برای اتصال به پوست لازم دارند). هنگام تهیه زالو همیشه به سن، اندازه و وضعیت سلامتی آنها توجه کنید . با دقت رفتار آنان را در ظرف شیشه ای مشاهده نمایید. زالو هایی که در کف دراز کشیده اند یا آنهایی که به شکل دایره یا گوی حلقه شده اند را انتخاب نکنید .

گاهی زالوها به حالت کاملا کشیده یا به شکل درهم پیچیده استراحت میکنند . برای تشخیص این مطلب که آنها بیمارند یا استراحت میکنند، آب را به آرامی به حرکت درآورده و آنها را در حین حرکت مشاهده کنید. زالوهای گرسنه و سالم، تقریبا بلافاصله شروع به شنا کرده و با انرژی زیاد به اطراف حرکت میکنند.




۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
کارشناس طب سنتی