ظروف پلاستیکی


برای نگهداری  50 عدد زالو در ظرف های پلاستیکی حدودا 10 لیتر آب مورد نیاز است. هر ظرف پلاستیکی باید دارای دو زهکش باشد که یکی در کف و دیگری در 30-40 ظرف که به عنوان سرریز می باشد (بر خلاف استخر برزنتی که در کف زهکش ندارد). ورود آب از بالا توسط شبکه لوله کشی شده از مخزن ذخیره آب انجام میشود. برای محیط داخلی مخزن هم می توان از گیاهان آبزی و جانورانی که تغذیه زالو می شوند استفاده کرد و هم می توان خالی باشد که در صورت خالی بودن باید کنترل بیشتری روی آن داشته باشیم.از جمله مزایای نگهداری زالو در مکانهای پلاستیکی مدیریت بهتر و آسان تر آن نسبت به مکان های دیگر است.

استخر های برزنتی

دیواره ی استخرهای پرورش زالو را می توان از جنس برزنت ساخت. این دیواره با خاصیت تراکم بالا و ضد آب و غیر قابل نفوذ می باشد. ساخت استخر برزنتی بسیار ساده است و هزینه کمتری نسبت به استخرهای سیمانی دارد و نیازی به استفاده از مصالح مانند گچ، سیمان و آجر نیست.البته استخر برزنتی فقط در مرحله ساخت نسبت به استخر سیمانی ساده است ولی در بقیه مراحل پرورش زالو مانند استخر سیمانی است.

 استخرهای سیمانی

استخرهای سیمانی مانند استخرهای گلی هستند. برای نگهداری هر 200 زالو در استخرهای سیمانی به یک متر مکعب فضا نیاز داریم. ارتفاع استخرهای سیمانی حداکثر تا 80 سانتی متر است. تجربه ثابت کرده است که هر چه مساحت استخر کوچکتر باشد مدیریت آن راحت تر خواهد بود بنابراین متخصصان پرورش زالو ابعاد 200 *120 سانتی متر را برای آن مناسب می دانند. می توان در داخل استخر سیمانی مقداری سنگ یا سفال قرار داده تا مکانی تاریک و امن برای استراحت زالو فراهم شود. همچنین برای تغذیه زالوها می توان از جانوران آبزی و گیاهان و موجوداتی که می توانند تغذیه زالو باشند استفاده کرد.